Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1425
Title: DIGITAL MARKETING COMMUNICATION AND CUSTOMER JOURNEY MODEL RELATING TO LOYALTY IN ONLINE SHOPPING VIA ROBINSON WEBSITE
การสื่อสารการตลาดแบบดิจิทัลและเส้นการเดินทางของลูกค้าที่มีความสัมพันธ์ต่อความภักดีในการซื้อสินค้าออนไลน์ผ่านเว็บไซต์โรบินสัน
Authors: WICHAI NORADEE
วิชัย นรดี
Varintra Sirisuthikul
วรินทรา ศิริสุทธิกุล
Srinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Society
Keywords: การสื่อสารการตลาดแบบดิจิทัล
เส้นการเดินทางของลูกค้า
ความภักดี
Digital Marketing Communication
Customer Journey Model
Loyalty
Issue Date:  16
Publisher: Srinakharinwirot University
Abstract: This research aims to study digital marketing communications and a customer journey model that correlated with online shopping loyalty through the Robinson website. The number of samples used in this research consisted of 400 samples using online questionnaires via Google Forms as the data collection tools. The statistics used to analyze the data were as follows: finding percentage statistics, Standard Deviation Analysis of differences using a t-test, one-way ANOVA to compare pair differences and correlation analysis used Pearson's simple correlation statistics. The results revealed the following: (1) consumers with an educational level below a Bachelor's degree had an effect on the loyalty of online shopping through Robinson's website. more than a Bachelor's degree and at the Bachelor’s degree level, and it had a greater effect on the loyalty of online shopping through the Robinson website; (2) at the postgraduate level, consumers with student occupations, students, civil servants or state enterprise employees and document company employees which affected the loyalty of online shopping through the Robinson website; (3) occupations in trading or owning their own businesses and on the digital marketing communication side, Google AdWords and Viral Marketing, had no relationship.to the loyalty of purchasing products through the Robinson website, in the web banner and blog. There was a low level of correlation in purchasing goods through the Robinson website; (4) customer journey perception aspect, comparison for decision making, aspects of purchasing goods and services and the use of products or services. There was a low level of correlation in the purchase of goods through the Robinson website.
งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา การสื่อสารการตลาดแบบดิจิทัลและเส้นการเดินทางของลูกค้าที่มีความสัมพันธ์ต่อความภักดีในการซื้อสินค้าออนไลน์ผ่านเว็บไซต์โรบินสัน กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้จำนวน 400 ตัวอย่าง โดยใช้แบบสอบถามออนไลน์ผ่าน Google Forms เป็นเครื่องมือในการเก็บรวมรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลได้แก่ การหาค่าสถิติร้อยละ การหาค่าเฉลี่ย การหาค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิเคราะห์ความแตกต่างโดยใช้ค่าสถิติ t  การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียวเปรียบเทียบความแตกต่างรายคู่ และการวิเคราะห์ความสัมพันธ์ใช้สถิติสหสัมพันธ์อย่างง่ายของเพียร์สัน ผลการวิจัยพบว่า (1) ผู้บริโภคที่มีระดับการศึกษาต่ำกว่าปริญญาตรีมีผลต่อความภักดีในการซื้อสินค้าออนไลน์ผ่านเว็บไซต์โรบินสัน มากกว่าระดับปริญญาตรี และในระดับปริญญาตรีมีผลต่อความภักดีในการซื้อสินค้าออนไลน์ผ่านเว็บไซต์โรบินสันมากกว่า ระดับสูงกว่าปริญญาตรี (2) ผู้บริโภคที่มีอาชีพนักเรียน/นักศึกษา, อาชีพข้าราชการ/พนักงานรัฐวิสาหกิจ และพนักงานบริษัทเอกสารชน มีผลต่อความภักดีในการซื้อสินค้าออนไลน์ผ่านเว็บไซต์โรบินสันมากว่า อาชีพค้าขาย/ประกอบธุรกิจส่วนตัว (3) การสื่อสารการตลาดแบบดิจิทัล ด้าน Google AdWords และด้าน Viral Marketing ไม่มีความสัมพันธ์ต่อความภักดีในการซื้อสินค้าผ่านเว็บไซต์โรบินสัน ส่วนด้าน Web Banner และ ด้าน Blog มีความสัมพันธ์ต่อความภักดีในการซื้อสินค้าผ่านเว็บไซต์โรบินสันโดยมีความสัมพันธ์ไปในทิศทางเดียวกันระดับต่ำ (4) เส้นการเดินทางของลูกค้า ด้านการรับรู้, ด้านการเปรียบเทียบเพื่อตัดสินใจ, ด้านการซื้อสินค้าและบริการ และด้านการใช้งานสินค้าหรือบริการ มีความสัมพันธ์ต่อความภักดีในการซื้อสินค้าผ่านเว็บไซต์โรบินสันโดยมีความสัมพันธ์ไปในทิศทางเดียวกันระดับต่ำ
Description: MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)
บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)
URI: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1425
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs602130005.pdf4.15 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.