Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1424
Title: FACTORS INFLUENCING INTENTION TO BUY DIGITAL LOTTERIESOF GOVERNMENT SAVINGS BANK CUSTOMERSIN THE BANGKOK METROPOLITAN AREA
ปัจจัยที่มีผลต่อความตั้งใจซื้อสลากดิจิทัลของลูกค้าธนาคารออมสินในเขตกรุงเทพมหานคร
Authors: PITTIYANAN SANGTHONG
พิตติยานัน แสงทอง
Supada Sirikutta
สุพาดา สิริกุตตา
Srinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Society
Keywords: สลากดิจิทัล การยอมรับเทคโนโลยี การรับรู้คุณค่า
Digital lottery Technology acceptance Value recognition
Issue Date:  16
Publisher: Srinakharinwirot University
Abstract: The objective of this research is to study the intentions of digital lottery buying, technological acceptance and the recognition of consumers. This influenced intention to buy digital lotteries of Government Savings Bank customers in Bangkok. The sample of the general population in Bangkok who bought digital lotteries of the Government Savings Bank by 400 consumers and used questionnaires as a tool for data collection. The acceptance of technology influenced their intentions to buy digital plotters from Government Savings Bank customers in Bangkok, and most of them recognized the benefits of usability as the most convenient use, followed by ease of use, respectively and a statistical significance at a level of 0.05, with variables with an influence of 40.2%. In recognizing the value of digital lotteries Influencing to buy digital lottery from GSB customers in Bangkok, the most is the value aspect, followed by usage. The aspects from emotional and social astonishment, respectively and with statistical significance at a level of 0.05, with variables with an influence of 69.8%. The benefits of this research were that GSB marketing executives can apply it to raise awareness of the benefits of its use, and realized the ease of use for digital lottery buyers using the Government Savings Bank application, as well as developing banking applications to meet the needs of all target customers in order to retain old customers and add new customers in the future.
การศึกษาวิจัยในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความตั้งใจซื้อสลากดิจิทัล การยอมรับเทคโนโลยี และการรับรู้คุณค่าของผู้บริโภค ที่มีอิทธิพลต่อความตั้งใจซื้อสลากดิจิทัล ของลูกค้าธนาคารออมสิน ในเขตกรุงเทพมหานคร จากการสุ่มตัวอย่างประชากรทั่วไปในเขตกรุงเทพมหานครที่เคยซื้อสลากกดิจิทัลของธนาคารออมสิน จำนวน 400 ราย โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล  ผลการวิจัย พบว่า กลุ่มตัวอย่างอยู่ในช่วงอายุระหว่าง 15 - 60 ปี ประกอบอาชีพอาชีพข้าราชการ/ พนักงานรัฐวิสาหกิจ และมีรายได้เฉลี่ยต่อเดือนน้อยกว่าหรือเท่ากับ 15,000 -20,000 บาท การยอมรับเทคโนโลยีที่มีอิทธิพลต่อความตั้งใจซื้อสลากดิจิทัลของลูกค้าธนาคารออมสิน ในเขตกรุงเทพมหานคร มากที่สุด คือ การรับรู้ถึงประโยชน์ของการใช้งาน รองลงมาคือ การรับรู้ถึงความง่ายของการใช้งาน  ตามลำดับ  อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 โดยตัวแปรดังกล่าวมีอิทธิพลร้อยละ 40.2  นอกจากนี้ด้านการรับรู้คุณค่าของสลากดิจิทัล มีอิทธิพลต่อความตั้งใจซื้อสลากดิจิทัลของลูกค้าธนาคารออมสิน ในเขตกรุงเทพมหานคร มากที่สุด คือ ด้านคุณค่าที่มีเงื่อนไข รองลงมา คือ ด้านการใช้งาน ด้านจากความประหลาดใจ ด้านอารมณ์ และด้านสังคม ตามลำดับ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 โดยตัวแปรดังกล่าวมีอิทธิพลร้อยละ 69.8 ประโยชน์ที่ได้จากการวิจัยนี้ ผู้บริหารฝ่ายการตลาดของธนาคารออมสินสามารถนำไปใช้ในการเพิ่มการรับรู้ถึงประโยชน์ของการใช้งาน และการรับรู้ถึงความง่ายของการใช้งานให้แก่กลุ่มผู้ซื้อสลากดิจิทัลที่ใช้แอพพลิเคชั่นของธนาคารออมสิน ตลอดจนพัฒนาแอปพลิเคชั่นของทางธนาคารให้ตรงกับความต้องการของลูกค้าให้ได้ทุกกลุ่มเป้าหมายเพื่อเป็นการรักษาฐานลูกค้าเก่าและเพิ่มลูกค้าใหม่ต่อไปในอนาคต
Description: MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)
บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)
URI: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1424
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs602130004.pdf2.77 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.