Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1420
Title: FACTORS AFFECTING PURCHASING BEHAVIOR OF NON PERFORMING ASSETIN THE GOVERNMENT HOUSING BANK-PHITSANULOK AREA
ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อทรัพย์สินรอการขายของธนาคารอาคารสงเคราะห์เขตพิษณุโลก
Authors: NICHAYA TEEKAUTAMAKORN
ณิชญา ฑีฆาอุตมากร
Yanapol Sangsunt
ญาณพล แสงสันต์
Srinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Society
Keywords: ทรัพย์สินรอการขาย
ส่วนประสมการตลาดในมุมมองผู้บริโภค
คุณภาพการบริการ
ธนาคารอาคารสงเคราะห์
Non- performing assets (NPAs)
4 C's of marketing mix
Service quality
Government Housing Bank
Issue Date:  16
Publisher: Srinakharinwirot University
Abstract: The purpose of this research was to study Factors Affecting Purchasing Behavior for Non Performing Assets in The Government Housing Bank-Phitsanulok Area. The sample of this study was 411 purchasers of non-performing assets. A questionnaire was used as a research instrument for data collection. Data collected were analyzed using descriptive statistics, percentages, mean, standard deviation, one-way analysis of variance,  Multiple Regression Analysis and Pearson Product Moment Correlation Coefficient. The results of this study indicated as follows: Most of  the respondents were male, aged  31-40 years old, single person, had 1-3 family members, merchant/business owner, and earned monthly income between 15,001-25,000 baht. In terms of personal financial planning behavior factors, including income earning, most of the respondents had an extra income from an additional occupation. Average monthly income was less than or equal to 5,000 baht. When expenses were considered, an average monthly expenditure was between 5,001-10,000 baht and total liabilities was less than or equal to 100,000 baht. In terms of credit card debt / cash card, and savings, most of the respondents had a clear purpose of saving for future expenditures The form of saving money was savings account. Most of the respondents had careful research or planning for investment. Overall investment was at a high level. In terms of the subjective norm factor, influential person for NPA purchasing decision was family. The results of hypothesis testing revealed that consumers with different demographic factors had different purchasing decision for non- performing assets. Personal financial planning behavior factors, selection of location for residential property, service quality influenced the purchasing decision for non- performing assets. Subjective norm and 4 C's of marketing mix did not influence the purchasing decision for non- performing assets. 4 C's of marketing mix was related to service quality.
การวิจัยครั้งนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อทรัพย์สินรอการขายของธนาคารอาคารสงเคราะห์ เขตพิษณุโลก กลุ่มตัวอย่าง คือ ผู้ที่ตัดสินใจซื้อทรัพย์สินรอการขายของธนาคาร จำนวน 411 คน เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บข้อมูล คือ แบบสอบถาม วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติเชิงพรรณนา ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว การวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุคูณ และสถิติสหสัมพันธ์อย่างง่ายของเพียร์สัน พบว่า ผู้ที่ตัดสินใจซื้อทรัพย์สินรอการขาย ส่วนใหญ่เป็นเพศชาย อายุ 31-40 ปี สถานภาพโสด จำนวนสมาชิกในครอบครัว 1-3 คน อาชีพค้าขาย/ธุรกิจส่วนตัว รายได้ต่อเดือน 15,001-25,000 บาท รายได้พิเศษจากอาชีพเสริมเฉลี่ยต่อเดือนน้อยกว่าหรือเท่ากับ 5,000 บาท รายจ่ายเฉลี่ยต่อเดือน 5,001-10,000 บาท หนี้สินทั้งหมดน้อยกว่าหรือเท่ากับ 100,000 บาท ประเภทหนี้บัตรเครดิต/บัตรกดเงินสด มีเป้าหมายในการออมเงินที่ชัดเจน ออมเงินเพื่อ การใช้จ่ายในอนาคต รูปแบบเงินฝากประเภทออมทรัพย์ และมีการศึกษาหาข้อมูลอย่างรอบคอบก่อนการลงทุนอยู่ในระดับมาก กลุ่มอ้างอิงที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อทรัพย์สินรอการขาย คือ ครอบครัว ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ลักษณะประชากรศาสตร์ที่แตกต่างกัน มีผลต่อการตัดสินใจซื้อทรัพย์สินรอการขายแตกต่างกัน ปัจจัยด้านพฤติกรรมการวางแผนการเงินส่วนบุคคล ปัจจัยการเลือกทำเลที่ตั้งอสังหาริมทรัพย์เพื่อการอยู่อาศัย และปัจจัยด้านคุณภาพการบริการ มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อทรัพย์สินรอการขาย ปัจจัยด้านกลุ่มอ้างอิงและปัจจัยด้านส่วนประสมทางการตลาดในมุมมองของผู้บริโภค ไม่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อทรัพย์สินรอการขาย และส่วนประสมทางการตลาดในมุมมองของผู้บริโภคและคุณภาพบริการ มีความสัมพันธ์กัน
Description: MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)
บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)
URI: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1420
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs601130380.pdf5.23 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.