Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1383
Title: | THE DECISION TO BUY INSURANCE FOR THE CORONAVIRUS FOR THE POPULATION IN BANGKOK METROPOLIS AND VICINITY การตัดสินใจเลือกซื้อประกันภัยไวรัสโคโรนาของประชากรในจังหวัดกรุงเทพมหานครและปริมณฑล |
Authors: | RATTA TANGPAIROJWONG รัตตา ตั้งไพโรจน์วงศ์ Sivalap Sukpaiboonwat ศิวลาภ สุขไพบูลย์วัฒน์ Srinakharinwirot University. Faculty of Economics |
Keywords: | ความเสี่ยง ประกันภัย ไวรัสโคโรนา การตัดสินใจซื้อ Risk Insurance Coronavirus Purchase decision |
Issue Date: | 16 |
Publisher: | Srinakharinwirot University |
Abstract: | The purpose of this research is to study the individual factors, the marketing mix factors (7Ps) and the marketing mix factors from a consumer perspective (7C's) affecting the decisions of consumers in choosing to buy Coronavirus insurance among the population of the Bangkok metropolitan area. The sample used for this research was 400 people residing or working in the Bangkok metropolitan area. The data was collected by an online questionnaire, due to current Coronavirus outbreaks. The data was analyzed by using Binary logistic logit regression equation. The results of the analysis of personal factors found that age, gender, number of family members, occupation, income, reserve for living, the severity of the epidemic and marketing mix factors (7Ps), it was found that the product, distribution channel, marketing promotion, staffing, and physical appearance Including the 7C's, found that the value that customers received in terms of communication and care were statistically significant variables. The research also found that the severity of the Coronavirus epidemic influenced decisions to buy Coronavirus insurance. From the sample group found that there 32.25% of people who did not buy Coronavirus insurance. The reason for not choosing to buy insurance was mostly not seeing the necessity of it and accounted for 34.88% and followed by no risk of infection. This represents 32.56% of the total number of people who did not purchase Coronavirus insurance. งานวิจัยในครั้งนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษาปัจจัยส่วนบุคคล ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดในมุมมองของผู้ผลิต (7Ps) และ ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดในมุมมองของผู้บริโภค (7C’s) ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อประกันภัยไวรัสโคโรนาของประชากร ในจังหวัดกรุงเทพมหานครและปริมณฑล โดยกลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย คือ ประชากรที่พักอาศัยหรือทำงานอยู่ในจังหวัดกรุงเทพมหานครและปริมณฑล จำนวน 400 คน เป็นการเก็บรวบรวมข้อมูลโดยใช้แบบสอบถามออนไลน์ เนื่องจากสถานการณ์การแพร่ระบาดของเชื้อไวรัสโคโรนาในปัจจุบัน และทำการวิเคราะห์ข้อมูลด้วยสมการถดถอยโลจิท ผลการวิเคราะห์ปัจจัยส่วนบุคคล พบว่า เพศ อายุ จำนวนสมาชิกในครอบครัว อาชีพ รายได้ต่อเดือน เงินสำรองสำหรับการดำรงชีวิต ความรุนแรงของการแพร่ระบาด และปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดในมุมมองของผู้ผลิต (7Ps) พบว่า ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ด้านส่งเสริมการตลาด ด้านพนักงาน ด้านลักษณะทางกายภาพ รวมทั้งปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดในมุมมองของผู้บริโภค (7C’s) พบว่า คุณค่าที่ลูกค้าจะได้รับ การติดต่อสื่อสาร และการดูแลเอาใจใส่เป็นตัวแปรที่มีนัยสำคัญทางสถิติ และผลการวิจัยยังพบว่าความรุนแรงของการแพร่ระบาดไวรัสโคโรนาได้ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อประกันภัยไวรัสโคโรนา จากการเก็บแบบสอบถามยังพบว่า มีผู้ที่ไม่ซื้อประกันภัยไวรัสโคโรนา คิดเป็นร้อยละ 32.25 โดยสาเหตุที่ไม่ซื้อประกันส่วนใหญ่ คือ ไม่เห็นว่าการทำประกันเป็นสิ่งจำเป็น คิดเป็นร้อยละ 34.88 และสาเหตุที่รองลงมา คือ ไม่มีความเสี่ยงในการติดเชื้อ คิดเป็นร้อยละ 32.56 จากจำนวนผู้ที่ไม่ซื้อประกันภัยไวรัสโคโรนาทั้งหมด ผลการวิจัยนี้ทำให้ทราบปัจจัยที่ส่งผลกระทบต่อการตัดสินใจซื้อประกันไวรัสโคโรนาของผู้บริโภค เพื่อให้ภาคเอกชนสามารถผลิตแผนประกันได้ตรงกับความต้องการของผู้บริโภคมากขึ้น |
Description: | MASTER OF ARTS (M.A.) ศิลปศาสตรมหาบัณฑิต (ศศ.ม.) |
URI: | http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1383 |
Appears in Collections: | Faculty of Economics |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gs631130545.pdf | 1.93 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.