Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1372
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | HARITCHAYA MATIENG | en |
dc.contributor | หฤทชญา มาเที่ยง | th |
dc.contributor.advisor | Tisiruk Potavanich | en |
dc.contributor.advisor | ฐิศิรักน์ โปตะวณิช | th |
dc.contributor.other | Srinakharinwirot University. College of Social Communication Innovation | en |
dc.date.accessioned | 2021-09-08T12:44:31Z | - |
dc.date.available | 2021-09-08T12:44:31Z | - |
dc.date.issued | 16/8/2021 | |
dc.identifier.uri | http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1372 | - |
dc.description | MASTER OF ARTS (M.A.) | en |
dc.description | ศิลปศาสตรมหาบัณฑิต (ศศ.ม.) | th |
dc.description.abstract | The purpose of this study is as follows: to create a design for business communication: a case study of wonder fruit cold pressed juice. This study was qualitative research, which made use of in-depth interviews involving a range of 10 respondents aged between 30-34 years of age. Based on the results of the research, the representative sample admitted to spending more time watching the image content more than other type of content on the Facebook page about cold pressed juice. This may be due to the fact that image content is easier to understand, more creative and the content included the benefits of a product. | en |
dc.description.abstract | การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อออกแบบการสื่อสารทางการตลาดเชิงเนื้อหาบนสื่อโซเชียลมีเดีย Facebook กรณีศึกษาแบรนด์ Wonder Fruit น้ำผักและผลไม้อินทรีย์แบบสกัดเย็น โดยการวิจัยครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงคุณภาพ เก็บข้อมูลด้วยการสัมภาษณ์เชิงลึก (In-depth Interview) โดยผู้ให้สัมภาษณ์มีอายุอยู่ที่ 30-34 ปี จำนวน 10 คน ผลการวิจัยพบว่าในกลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่มีความชอบในการรับชมเนื้อหารูปแบบรูปภาพมากกว่าเนื้อหารูปแบบอื่น ๆ บนเพจร้านค้าน้ำผักและผลไม้อินทรีย์แบบสกัดเย็นเนื่องจากเนื้อหารูปแบบรูปภาพสามารถเข้าใจได้ง่ายและมีความคิดสร้างสรรค์ได้มากกว่า และถ้าหากนำเสนอเนื้อหาที่มีคุณประโยชน์ของสินค้ารวมเข้าไปด้วย จะยิ่งช่วยส่งเสริมให้เกิดความสนใจมากยิ่งขึ้น | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Srinakharinwirot University | |
dc.rights | Srinakharinwirot University | |
dc.subject | น้ำผักและน้ำผลไม้อินทรีย์สกัดเย็น | th |
dc.subject | ผู้ประกอบการรายใหม่ | th |
dc.subject | วิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม | th |
dc.subject | การตลาดเชิงเนื้อหา | th |
dc.subject | Cold Pressed Juice | en |
dc.subject | Startup | en |
dc.subject | SME | en |
dc.subject | Content Marketing | en |
dc.subject.classification | Arts and Humanities | en |
dc.title | DESIGN FOR BUSINESS COMMUNICATION: CASE STUDY OF WONDER FRUIT COLD PRESSED JUICE | en |
dc.title | การออกแบบการสื่อสารทางธุรกิจกรณีศึกษาแบรนด์ WONDER FRUIT น้ำผักและผลไม้อินทรีย์แบบสกัดเย็น | th |
dc.type | Master’s Project | en |
dc.type | สารนิพนธ์ | th |
Appears in Collections: | College of Social Communication Innovation |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gs621130171.pdf | 5.79 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.