Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1231
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorJIRAPORN JAREANYINGen
dc.contributorจิราภรณ์ เจริญยิ่งth
dc.contributor.advisorWerayuth Charoenruengkiten
dc.contributor.advisorวีรยุทธ เจริญเรืองกิจth
dc.contributor.otherSrinakharinwirot University. Faculty of Scienceen
dc.date.accessioned2021-09-08T11:43:21Z-
dc.date.available2021-09-08T11:43:21Z-
dc.date.issued16/8/2021
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1231-
dc.descriptionMASTER OF SCIENCE (M.Sc.)en
dc.descriptionวิทยาศาสตรมหาบัณฑิต (วท.ม.)th
dc.description.abstractThis research presents education data mining using data classification and Principal Component Analysis (PCA) to predict student grades using several variables and algorithms. The algorithms used in this paper are Decision Tree, Random Forest, Naïve-Bayes, and K-NN (K-Nearest Neighbors). The dataset experiment included secondary school students in Portuguese schools containing information about the socioeconomic environment of the students and learning environment from the UCI Machine Learning Repository. The population consisted of 649 samples with 31 attributes. The experimental results showed that the best accuracy from the Random Forest technique was 80.74 and the Naïve-Bayes technique had the highest average at 55.52.en
dc.description.abstractงานวิจัยนี้นำเสนอการทำเหมืองข้อมูลทางการศึกษา โดยการจำแนกประเภทข้อมูล การวิเคราะห์องค์ประกอบหลักของข้อมูล เพื่อหาความสัมพันธ์ของตัวแปร และเปรียบเทียบประสิทธิภาพของอัลกอริทึม ซึ่งเป็นการศึกษาด้วยเทคนิค ต้นไม้ตัดสินใจ เทคนิคป่าแห่งการทำนาย การเรียนรู้เบย์ และ K-NN โดยใช้ข้อมูลของนักเรียนระดับมัธยมศึกษาในโรงเรียนโปรตุเกส ประกอบด้วยข้อมูลด้านผลการเรียน ด้านความเป็นอยู่ และความเชื่อมโยงทางสังคมและโรงเรียน จาก UCI Machine Learning Repository มีข้อมูล 649 รายการ 31 แอตทริบิวต์ จากผลการวิจัยพบว่าเทคนิคที่ให้ค่าความถูกต้อง มากที่สุด คือเทคนิคป่าไม้ตัดสินใจ เท่ากับ 80.74 และเทคนิคที่มีค่าความถ่วงดุลมากที่สุด  คือ เทคนิคการเรียนรู้เบย์ เท่ากับ 55.52th
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectเทคนิคเหมืองข้อมูลth
dc.subjectการจำแนกประเภทข้อมูลth
dc.subjectการพยากรณ์ผลการเรียนth
dc.subjectเทคนิคต้นไม้ตัดสินใจth
dc.subjectเทคนิคป่าเพื่อการทำนายth
dc.subjectเทคนิคการเรียนรู้เบย์th
dc.subjectเทคนิคเพื่อนบ้านใกล้ที่สุดth
dc.subjectโปรแกรม Rapid Minerth
dc.subjectData Miningen
dc.subjectClassificationen
dc.subjectStudent Performance Predictionen
dc.subjectDecision Treeen
dc.subjectRandom Foresten
dc.subjectNaïve-Bayesen
dc.subjectk-Nearest Neighboren
dc.subjectRapid Mineren
dc.subject.classificationComputer Scienceen
dc.titleTHE PREDICTION OF STUDENT PERFORMANCEUSING DATA MINING TECHNIQUES WITH RAPID MINER en
dc.titleการพยากรณ์ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนด้วยเทคนิคเหมืองข้อมูลโดยใช้ Rapid Minerth
dc.typeMaster’s Projecten
dc.typeสารนิพนธ์th
Appears in Collections:Faculty of Science

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs591130025.pdf3.08 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.