Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1203
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorWATANEE CHANTAPOen
dc.contributorเวธนี จันทาโภth
dc.contributor.advisorPichai Pusumpunen
dc.contributor.advisorพิชัย ภู่สัมพันธ์th
dc.contributor.otherSrinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Societyen
dc.date.accessioned2021-07-09T09:57:04Z-
dc.date.available2021-07-09T09:57:04Z-
dc.date.issued16/7/2021
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1203-
dc.descriptionMASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)en
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)th
dc.description.abstractThe objectives of this study are to identify the factors influencing the purchasing behaviour of customers in the Bangkok metropolitan area on brand collaboration sneakers are twofold. First, to examine purchasing behaviors on brand collaboration sneakers, and second, to study the effects on customers in terms of the product components: core benefits, basic product, expected product, augmented product, potential product, value, individual value, social value, and demographics, such as age, gender, education level, profession, and monthly income. This study is survey research, with a population sample consisting of customers who have purchased or are interested in purchasing brand collaboration sneakers in the Bangkok metropolitan area. The research was conducted with 400 questionnaires. The results indicated that all five factors of product components influenced decisions to purchase brand collaboration sneakers. They are arranged in order from most important to least important as basic product, potential product, core benefits, expected products, and augmented products. Both value factors influenced decisions to purchase brand collaboration sneakers. They were arranged from most important to least important, in terms of social and individual value.  As for the demographic characteristics, the purchasing decisions of brand collaboration sneakers of customers were influenced by gender, education, and profession. The sample groups with male subjects made more purchasing decisions than sample groups with females. The subjects with a graduate education level or higher made more purchasing decisions than those at the undergraduate level, equivalent or lower. The professions of civil servants and employees of state-owned enterprises made more purchase decisions than the self-employed and employees of private companies. The results of this study can be a guideline for producers, importers, and entrepreneurs, and employ the results of the product research and development purposes, import planning, and the analysis and development of marketing plans to be suitable for the real demands of the customers in the Bangkok metropolitan area.en
dc.description.abstractการศึกษาเรื่องปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อพฤติกรรมการตัดสินใจซื้อรองเท้าผ้าใบแบรนด์คอลแลบบอเรชั่น ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร และปริมณฑล มีวัตถุประสงค์เพื่อสำรวจพฤติกรรมการซื้อผ้าใบแบรนด์คอลแลบบอเรชั่น รวมถึงศึกษาอิทธิพลของปัจจัยองค์ประกอบของผลิตภัณฑ์ (Product Component) ซึ่งประกอบด้วยประโยชน์หลัก (Core Benefit), ผลิตภัณฑ์พื้นฐาน (Basic Product), ผลิตภัณฑ์คาดหวัง (Expected Product), ผลิตภัณฑ์ควบ (Augment Product), ศักยภาพของผลิตภัณฑ์ (Potential product) ปัจจัยด้านค่านิยม (Value) ประกอบด้วย ค่านิยมส่วนบุคคล (Individual Value), ค่านิยมทางสังคม (Social Value) และลักษณะทางประชากรศาสตร์ (Demography) ประกอบด้วยด้านเพศ อายุ ระดับการศึกษา อาชีพ และรายได้ต่อเดือน ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร และปริมณฑล การศึกษางานวิจัยครั้งนี้เป็นการวิจัยแบบการสำรวจ (Survey Research) โดยประชากรที่ทำการศึกษา คือผู้บริโภคที่เคยซื้อหรือมีความสนใจซื้อรองเท้าผ้าใบแบรนด์คอลแลบบอเรชั่น ที่อาศัยอยู่ในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล โดยทำการสำรวจผ่านแบบสอบถาม (Questionnaire) จำนวนทั้งสิ้น 400 ชุด ผลการวิจัย พบว่า ปัจจัยด้านองค์ประกอบของผลิตภัณฑ์ (Product Component) มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อรองเท้าผ้าใบแบรนด์คอลแลบบอเรชั่น ทั้ง 5 ปัจจัย โดยเรียงตามลำดับจากมากไปน้อย ได้แก่ ปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์พื้นฐาน (Basic Product), ปัจจัยด้านศักยภาพของผลิตภัณฑ์ (Potential product), ปัจจัยด้านประโยชน์หลัก (Core Benefit), ปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์คาดหวัง (Expected Product) และปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์ควบ (Augment Product) ปัจจัยด้านปัจจัยด้านค่านิยม (Value) มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อรองเท้าผ้าใบแบรนด์คอลแลบบอเรชั่น ทั้ง 2 ปัจจัย โดยเรียงตามลำดับจากมากไปน้อย ได้แก่ ค่านิยมทางสังคม (Social Value) และค่านิยมส่วนบุคคล (Individual Value) ในส่วนของลักษณะทางประชากรศาสตร์ ผลการวิจัยพบว่า การตัดสินใจซื้อมีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อรองเท้าผ้าใบแบรนด์คอลแลบบอเรชั่น ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร และปริมณฑล มีความแตกต่างกันในด้านเพศ ระดับการศึกษา และอาชีพ โดยกลุ่มตัวอย่างที่มีเพศชาย มีการตัดสินใจซื้อมากกว่ากลุ่มตัวอย่างที่มีเพศหญิง นอกจากนี้ระดับการศึกษาปริญญาโทหรือสูงกว่ามีการตัดสินใจซื้อมากกว่าระดับการศึกษาต่ำกว่าปริญญาตรีหรือเทียบเท่าปริญญาตรี และอาชีพข้าราชการ / พนักงานรัฐวิสาหกิจ มีการตัดสินใจซื้อมากกว่าอาชีพประกอบธุรกิจส่วนตัว และตามมาด้วยอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน ตามลำดับ ผลการศึกษาดังกล่าว จะสามารถเป็นแนวทางให้บริษัทผู้ผลิต ผู้นำเข้า ไปจนถึงผู้ประกอบการ สามารถนำผลการวิจัยนี้ไปทำการปรับปรุงและพัฒนาผลิตภัณฑ์ วางแผนนำเข้าสินค้า ตลอดจนวิเคราะห์และพัฒนาแผนการตลาดให้สอดคล้องและเหมาะสมกับความต้องการที่แท้จริงของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร และปริมณฑล เพิ่มมากยิ่งขึ้นth
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectพฤติกรรมการตัดสินใจซื้อth
dc.subjectเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑลth
dc.subjectPurchasing decision behavioren
dc.subjectBangkok metropolitan areaen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.titleINFLUENCE FACTOR OF BRAND COLLOBORATION SNEAKERS ON THE PURCHASING BEHAVIOR OF CONSUMERS IN THE BANGKOK METROPOLITAN AREAen
dc.titleปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อพฤติกรรมการตัดสินใจซื้อรองเท้าผ้าใบแบรนด์คอลแลบบอเรชั่นของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร และปริมณฑลth
dc.typeMaster’s Projecten
dc.typeสารนิพนธ์th
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs611130273.pdf2.63 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.