Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1147
Title: INTEGRATED MARKETING COMMUNICATION STRATEGY VIA MUSIC ACTIVITIESBY GOVERNMENT SAVINGS BANK
กลยุทธ์การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการผ่านกิจกรรมดนตรีของธนาคารออมสิน
Authors: ARAYUT YUTITHAM
อารยุฒม์ ยุติธรรม
Supada Sirikutta
สุพาดา สิริกุตตา
Srinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Society
Keywords: การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการ, รูปแบบการดำเนินชีวิต, พฤติกรรมการใช้บริการ, ธนาคารออมสิน
Integrated marketing communication
lifestyle
behavior
Government Savings Bank
Issue Date:  14
Publisher: Srinakharinwirot University
Abstract: This research aims to study integrated marketing communication strategies via music activities by the Government Savings Bank. The sample in this research was 400 people using counter service or Government Savings Bank products or services among users in Bangkok aged 20 years and over. The research results were found that the sample group had the highest opinion on the overall Integrated marketing communication strategy via music activities by the Government Savings Bank. There was a high level of opinion on lifestyle in terms of activities and overall interests. As for opinions, they were at the agreeing level and a tendency to use the products of the Government Savings Bank at the highest level. The results of the hypothesis testing revealed that the service users had sex, age, marital status, education level, occupation, and average monthly income were different. There were different tendencies of using Government Savings Bank services. The integrated marketing communication strategy via music activities, event marketing and promotion aspects, and able to participate in the forecasting trends of Government Savings Bank usage behavior at 37.5%. In addition, the factors of lifestyle interest and activity were able to predict trends in the usage of Government Savings Bank services by 30.9%. The research benefit was that the Government Savings Bank can be used as a guideline to formulate an integrated marketing communication strategy via music activities to suit the target consumer behavior appropriately.
การวิจัยในครั้งนี้มีความมุ่งหมายเพื่อศึกษา กลยุทธ์การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการผ่านกิจกรรมดนตรีของธนาคารออมสิน ตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ คือ ผู้ที่ใช้บริการเคาน์เตอร์หรือผู้ใช้บริการผลิตภัณฑ์ออมสินในเขตกรุงเทพมหานคร ที่มีอายุ 20 ปีขึ้นไป จำนวน 400 คน ผลการวิจัยพบว่า กลุ่มตัวอย่างมีความคิดเห็นต่อกลยุทธ์การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการผ่านกิจกรรมดนตรีของธนาคารออมสินโดยรวมอยู่ในระดับมากที่สุด มีความคิดเห็นต่อรูปแบบการดำเนินชีวิตในด้านกิจกรรมและความสนใจโดยรวมอยู่ในระดับมาก ส่วนด้านความคิดเห็นอยู่ในระดับเห็นด้วย และมีแนวโน้มพฤติกรรมการใช้บริการผลิตภัณฑ์ธนาคารออมสินอยู่ในระดับมากที่สุด  ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่าผู้ใช้บริการที่มี เพศ อายุ สถานภาพสมรส ระดับการศึกษา อาชีพ รายได้เฉลี่ยต่อเดือนแตกต่างกัน    มีแนวโน้มพฤติกรรมการใช้บริการธนาคารออมสินแตกต่างกัน กลยุทธ์การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการผ่านกิจกรรมดนตรีของธนาคารออมสินด้านการตลาดเชิงกิจกรรม และด้านการส่งเสริมการขาย สามารถร่วมพยากรณ์แนวโน้มพฤติกรรมการใช้บริการธนาคารออมสินได้ร้อยละ 37.5 นอกจากนี้รูปแบบการดำเนินชีวิต ด้านความสนใจและด้านกิจกรรม สามารถร่วมพยากรณ์แนวโน้มพฤติกรรมการใช้บริการธนาคารออมสินได้ร้อยละ 30.9 อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ ประโยชน์ของงานวิจัยธนาคารออมสินสามารถนำไปปรับใช้เป็นแนวทางการกำหนดกลยุทธ์การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการผ่านกิจกรรมดนตรีให้เหมาะสมกับพฤติกรรมผู้บริโภคกลุ่มเป้าหมายอย่างเหมาะสม    
Description: MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)
บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)
URI: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1147
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs612130019.pdf2.45 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.