Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1146
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | TIP-AREE LALIT-URAI | en |
dc.contributor | ทิพย์อารี ลลิตอุไร | th |
dc.contributor.advisor | Supada Sirikutta | en |
dc.contributor.advisor | สุพาดา สิริกุตตา | th |
dc.contributor.other | Srinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Society | en |
dc.date.accessioned | 2021-06-16T06:22:52Z | - |
dc.date.available | 2021-06-16T06:22:52Z | - |
dc.date.issued | 14/5/2021 | |
dc.identifier.uri | http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1146 | - |
dc.description | MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.) | en |
dc.description | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.) | th |
dc.description.abstract | This research aims to study integrated marketing communication and brand awareness affecting consumer buying decisions, behavior and tendencies related to Mitsubishi electric air-conditioners in the Bangkok metropolitan area. The sample group in this research included 400 people interested in buying Mitsubishi electric air-conditioners in the Bangkok metropolitan area. The data were collected and the statistics used to analyze the data, including frequency, percentage, mean and standard deviation. The statistics used for hypothesis testing were t-statistics, One-way Analysis of Variance and Multiple Regression. The results of the hypothesis testing showed that consumers with different demographic characteristics, such as gender, age, education, occupation and income had an influence on the buying decisions, behavior and tendencies of Mitsubishi electric air-conditioners, which were statistically significant at a level of .05. The aspects of integrated marketing communication in terms of advertising, communication, public relations and the internet affected buying decisions, behavior and tendencies of Mitsubishi electric air-conditioners and brand awareness including the fact that Mitsubishi electric air conditioners are fast cooling in a short time period, can detect PM 2.5 dust, energy saving, reasonable price and quiet, which affected the buying decisions behavior tendency of Mitsubishi electric air-conditioners. The research results are used as a guideline for targeting and developing the integrated marketing communication tools suitable for consumer behavior. | en |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีความมุ่งหมายเพื่อศึกษาการสื่อสารการตลาดแบบบรูณาการและการตระหนักรู้ในตราสินค้าที่มีอิทธิพลต่อแนวโน้มพฤติกรรมการตัดสินใจซื้อเครื่องปรับอากาศมิตซูบิชิ อีเล็คทริค ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในงานวิจัยครั้งนี้ คือผู้บริโภคที่สนใจซื้อเครื่องปรับอากาศมิตซูบิชิ อีเล็คทริค ที่อาศัยในเขตกรุงเทพมหานคร เก็บข้อมูลจำนวน 400 คน สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ คือค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ยและค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐานได้แก่ การวิเคราะห์ค่าความแตกต่างโดยใช้สถิติค่าที การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว สถิติการวิเคราะห์การถดถอยพหุคูณ ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ผู้บริโภคที่มีลักษณะประชากรศาสตร์ได้เเก่ เพศ อายุ ระดับการศึกษา อาชีพ และรายได้เฉลี่ยต่อเดือนแตกต่างกัน มีแนวโน้มพฤติกรรมการตัดสินใจซื้อเครื่องปรับอากาศมิตซูบิชิ อีเล็คทริคแตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 การสื่อสารการตลาดแบบบรูณาการได้แก่ การโฆษณา การประชาสัมพันธ์ และการใช้เครือข่ายการสื่อสารอิเล็คทรอนิกส์ มีอิทธิพลต่อแนวโน้มการตัดสินใจซื้อเครื่องปรับอากาศมิตซูบิชิ อีเล็คทริค และการตระหนักรู้ในตราสินค้าได้แก่ เครื่องปรับอากาศมิตซูบิชิ อีเล็คทริคทำความเย็นได้เร็วภายในเวลาอันสั้น สามารถตรวจจับฝุ่น PM 2.5 ได้ ประหยัดพลังงาน มีราคาเหมาะสม และทำงานเงียบ มีอิทธิพลต่อแนวโน้มการตัดสินใจซื้อเครื่องปรับอากาศมิตซูบิชิ อีเล็คทริค ผลการวิจัยบริษัทมิตซูบิชิ อีเล็คทริค กันยงวัฒนา จำกัด สามารถนำไปเป็นแนวทางในการกำหนดกลุ่มเป้าหมายได้ถูกต้อง และพัฒนากลยุทธ์การสื่อสารการตลาดแบบบรูณการให้เหมาะสมกับพฤติกรรมของผู้บริโภค | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Srinakharinwirot University | |
dc.rights | Srinakharinwirot University | |
dc.subject | การสื่อสารการตลาดแบบบรูณาการ | th |
dc.subject | การตระหนักรู้ในตราสินค้า | th |
dc.subject | การตัดสินใจซื้อ | th |
dc.subject | เครื่องปรับอากาศ | th |
dc.subject | Integrated marketing communication | en |
dc.subject | Brand awareness | en |
dc.subject | Buying decisions | en |
dc.subject | Air-conditioners | en |
dc.subject.classification | Social Sciences | en |
dc.title | INTEGRATED MARKETING COMMUNICATION AND BRAND AWARENESSAFFECTING CONSUMER'S BUYING DECISION BEHAVIOR TENDENCYOF MITSUBISHI ELECTRIC AIR-CONDITIONER IN BANGKOK METROPOLITAN AREA | en |
dc.title | การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการและการตระหนักรู้ในตราสินค้าที่มีอิทธิพลต่อแนวโน้มพฤติกรรมการตัดสินใจซื้อเครื่องปรับอากาศมิตซูบิชิ อีเล็คทริคของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร | th |
dc.type | Master’s Project | en |
dc.type | สารนิพนธ์ | th |
Appears in Collections: | Faculty of Business administration for society |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gs612130015.pdf | 4.74 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.