Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1134
Title: THE FACTORS RELATED TO USAGE BEHAVIOR OF PLANET SCB CARD FOR WORKING-AGE CUSTOMERS IN BANGKOK METROPOLITAN 
ปัจจัยที่มีความสัมพันธ์ต่อพฤติกรรมการใช้บัตรพลาเน็ต เอสซีบีของผู้บริโภควัยทำงาน ในเขตกรุงเทพมหานคร 
Authors: ANUNYA MEKVIGOON
อนัญญา เมฆไวกูณฐ์
Natinee Thanajaro
ณัฐินี ฐานะจาโร
Srinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Society
Keywords: พฤติกรรมการใช้
ผู้บริโภควัยทำงาน
บัตรพลาเน็ต เอสซีบี
ธนาคารไทยพาณิชย์
Usage Behavior
Working-age customers
Planet SCB Card
Siam Commercial Bank
Issue Date:  14
Publisher: Srinakharinwirot University
Abstract: This research aims to study the user behavior of Planet SCB cards among working-age customers in the Bangkok metropolitan areas by customer demographic characteristics to study the marketing mix from the perspectives of the customers and their attitudes to the product. The sample group consisted of 400 working-age customers in Bangkok metropolitan area with Siam Commercial Bank accounts who had previously used a Planet SCB card. A questionnaire was used to collect data. The statistical methods used to analyze the data included frequency, percentage, mean and standard deviation. The statistical methods used to test these assumptions included the Independent t-test, Chi-Square, One-way ANOVA, and Pearson Product Moment Correlation. The results of study were as follows: (1) the demographic characteristics had an influence on the behavior of Planet SCB card users with a statistical significance of 0.05; (2) the marketing mix from the perspectives of the customer in terms of customer solutions and the customer costs related to customer behavior in terms of average payment per time (baht/time) with a statistical significance of 0.05; and (3) product attitudes in terms of core benefit, expected product, and augmented product were related to customer behavior in terms of average payment per time (baht/time) with a statistical significance of 0.05.
งานวิจัยครั้งนี้เพื่อศึกษาพฤติกรรมการใช้บัตรพลาเน็ต เอสซีบีของผู้บริโภควัยทำงานในเขตกรุงเทพมหานคร จำแนกตามลักษณะทางประชากรศาสตร์ของผู้บริโภค ศึกษาส่วนประสมทางการตลาดในมุมมองของลูกค้า และทัศนคติด้านผลิตภัณฑ์ กลุ่มตัวอย่างที่ใช้วิจัย คือ ผู้บริโภควัยทำงานในเขตกรุงเทพมหานครที่มีบัญชีของธนาคารไทยพาณิชย์และเคยใช้บัตรพลาเน็ต เอสซีบี จำนวน 400 คน ใช้แบบสอบถามในการเก็บรวบรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติที่ใช้ทดสอบสมมติฐาน ได้แก่ สถิติวิเคราะห์ค่าที สถิติไคสแควร์ สถิติการวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว และสถิติการวิเคราะห์ค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์อย่างง่ายของเพียร์สัน ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า 1) ลักษณะทางประชากรศาสตร์ มีอิทธิพลต่อพฤติกรรมการใช้บัตรพลาเน็ต เอสซีบี อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 2) ส่วนประสมทางการตลาดในมุมมองของลูกค้า พบว่า ด้านความต้องการของผู้บริโภค และด้านต้นทุนของผู้บริโภค มีความสัมพันธ์ต่อพฤติกรรมการใช้บัตรพลาเน็ต เอสซีบี ในข้อ ค่าใช้จ่ายในการที่ใช้ผ่านบัตรโดยเฉลี่ย (บาท/ครั้ง) อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 3) ทัศนคติด้านผลิตภัณฑ์ พบว่า ด้านประโยชน์หลัก ด้านความคาดหวังในผลิตภัณฑ์ และด้านผลิตภัณฑ์ควบ มีความสัมพันธ์ต่อพฤติกรรมการใช้บัตรพลาเน็ต เอสซีบี ในข้อ ค่าใช้จ่ายในการที่ใช้ผ่านบัตรโดยเฉลี่ย (บาท/ครั้ง) อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
Description: MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)
บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)
URI: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1134
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs611110037.pdf3.05 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.