Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1133
Title: FACTOR ANALYSIS FOR ONLINE MARKETING MIXOF PLUS SIZE WOMAN CLOTHES IN THAILAND
การวิเคราะห์องค์ประกอบส่วนประสมทางการตลาดออนไลน์ของเสื้อผ้าผู้หญิงขนาดพิเศษในประเทศไทย
Authors: ATTITA NOISAKUL
อทิตา น้อยสกุล
Sedtawat Prommasit
เศรษฐวัสภุ์ พรมสิทธิ์
Srinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Society
Keywords: การวิเคราะห์องค์ประกอบ
ส่วนประสมทางการตลาดออนไลน์
เสื้อผ้าผู้หญิงขนาดพิเศษ
Factor analysis
Online marketing mix
Plus size women clothes
Issue Date:  14
Publisher: Srinakharinwirot University
Abstract: The objectives of this research are as follows: (1) to analyze the composition of the online marketing mix of plus size women's clothing in Thailand; and (2) to compare the importance of online marketing mix of plus size women's clothing according to personal factors such as age, status, occupation, income, and style. The sample used for this study included Thai female consumers, aged 20 years and over, with a body mass index of 23.0 or more, which is 400, and buyers and users of special size women's clothing. The research tool was a questionnaire and the statistics used for data analysis were percentage, mean, standard deviation, factor analysis of survey, and a one-way analysis of variance. According to the research results, it was found that most of the respondents were consumers aged 20-24 years, single, with a personal business career or self-employed, an income of 10,001-20,000 baht, and dressed in a comfortable or relaxed style.  Moreover, for the online marketing mix, it was found that there were 10 key elements: promotion, providing information, distribution channels, product, price, advertising, service correction, fabric characteristics, acceptable prices, and styles of pants. The respondents were different ages, had different status, occupations and personal style, as well as a statistically significant difference in opinion or emphasis on the online marketing mix at a level of .05.
งานวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อวิเคราะห์องค์ประกอบของส่วนประสมทางการตลาดออนไลน์ของเสื้อผ้าผู้หญิงขนาดพิเศษในประเทศไทย เพื่อเปรียบเทียบระดับความสำคัญด้านส่วนประสมทางการตลาดออนไลน์ของเสื้อผ้าผู้หญิงขนาดพิเศษตามปัจจัยส่วนบุคคล ได้แก่ อายุ สถานภาพ อาชีพ รายได้ และรูปแบบการแต่งตัว กลุ่มตัวอย่าง คือ ผู้บริโภคชาวไทยที่เป็นผู้หญิงมีอายุ 20 ปีขึ้นไป และมีดัชนีมวลกายตั้งแต่ 23.0 ขึ้นไป โดยเป็นผู้ซื้อและผู้ใช้เสื้อผ้าผู้หญิงขนาดพิเศษ จำนวน 400 คน เครื่องมือการวิจัย คือ แบบสอบถาม และสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน  การวิเคราะห์องค์ประกอบเชิงสำรวจ และการวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว ผลวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นผู้บริโภคที่มีอายุ 20-24 ปี สถานภาพโสด อาชีพธุรกิจส่วนตัว/อาชีพอิสระ รายได้ 10,001-20,000 บาท และรูปแบบการแต่งตัวแบบสบาย ชิล สำหรับส่วนประสมทางการตลาดออนไลน์ของเสื้อผ้าผู้หญิงขนาดพิเศษ พบว่า มีองค์ประกอบสำคัญ 10 องค์ประกอบ ได้แก่ การส่งเสริมการขาย การให้ข้อมูล ช่องทางจัดจำหน่าย ผลิตภัณฑ์ ราคา การโฆษณา การบริการแก้ไข ลักษณะเนื้อผ้า ราคายอมรับได้ และแบบทรงกางเกง โดยผู้ตอบแบบสอบถามที่มีอายุ สถานภาพ อาชีพ และรูปแบบการแต่งตัว แตกต่างกัน มีความคิดเห็นหรือให้ความสำคัญกับส่วนประสมทางการตลาดออนไลน์ แตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05
Description: MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)
บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)
URI: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1133
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs611110032.pdf3.66 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.