Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1121
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorSIRIRUK FUFEUANGen
dc.contributorสิริรักษ์ ฟูเฟื่องth
dc.contributor.advisorSitsake Yandermen
dc.contributor.advisorสิชฌน์เศก ย่านเดิมth
dc.contributor.otherSrinakharinwirot University. Faculty of Fine Artsen
dc.date.accessioned2021-06-16T06:11:07Z-
dc.date.available2021-06-16T06:11:07Z-
dc.date.issued14/5/2021
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1121-
dc.descriptionMASTER OF EDUCATION (M.Ed.)en
dc.descriptionการศึกษามหาบัณฑิต (กศ.ม.)th
dc.description.abstractThe purposes of this research are as follows: (1) to study learning achievement in Piphat Mon culture by using the Cooperative Contemplative Education Theory with Grade 10 students at Thammasatklongluang Witthayakhom School; and (2) to study  satisfaction in teaching using the Cooperative Contemplative Education Theory with Grade 10 students at Thammasatklongluang Witthayakhom School.The purposes of this research were as follows: (1) to study learning achievement in Piphat Mon culture using the Cooperative Contemplative Education Theory of Grade 10 students at Thammasatklongluang Witthayakhom School and 2) to study of satisfaction towards the teaching through by usuing The Cooperative Contemplative Education Theory of grade 10 students at Thammasatklongluang Witthayakhom School; and (2) to study of satisfaction towards the teaching the Cooperative Contemplative Education Theory to Grade 10 students at Thammasatklongluang Witthayakhom School. The samples used in this research were Grade 10 students selected with in cluster random sampling using the class room as a sampling unit with a drawing for one room and contained 39 students. The teaching plan employed Cooperative Contemplative Education Theory, a learning achievement test on Piphat Mon culture and satisfaction with the teaching with Cooperative Contemplative Education Theory. This research had a one group pretest-posttest design. The statistical values in analysis included mean, standard deviation (SD) and a dependent t-test value. The results of this study were as follows: (1) student achievement after using the Cooperative Contemplative Education Theory was higher than before at a statistically significant level of .01; and (2) the students were satisfied with the teaching process with the Cooperative Contemplative Education Theory the learning package was 4.50 was at the highest level.  en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีความมุ่งหมายเพื่อ 1) เพื่อศึกษาผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักเรียนก่อนเรียนและหลังเรียนเรื่อง วัฒนธรรมปี่พาทย์มอญ ด้วยกระบวนการตามแนวคิดของจิตตปัญญาศึกษาแบบร่วมมือของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 โรงเรียนธรรมศาสตร์คลองหลวงวิทยาคม 2) เพื่อศึกษาความพึงพอใจที่มีต่อการเรียน เรื่องวัฒนธรรมปี่พาทย์มอญ ด้วยกระบวนการตามแนวคิดจิตตปัญญาศึกษาแบบร่วมมือของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 โรงเรียนธรรมศาสตร์คลองหลวงวิทยาคม  กลุ่มตัวอย่าง คือนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 โรงเรียนธรรมศาสตร์คลองหลวงวิทยาคม จังหวัดปทุมธานี ภาคเรียนที่ 1 ปีการศึกษา 2563 ซึ่งได้มาจากการสุ่มแบบกลุ่มจับสลากมา 1 ห้องเรียน จำนวน 39 คน  เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยมี 3 ชนิด คือ 1) แผนการจัดการเรียนรู้รายวิชาศิลปะพื้นฐาน 1 เรื่องวัฒนธรรมปี่พาทย์มอญ 2) แบบทดสอบวัดผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน เรื่องวัฒนธรรมปี่พาทย์มอญ 3) แบบสอบถามความพึงพอใจที่มีต่อการเรียน เรื่องวัฒนธรรมปี่พาทย์มอญ วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการเปรียบเทียบค่าเฉลี่ย ผลจากการวิจัย พบว่า 1) นักเรียนที่เรียนด้วยกระบวนการตามแนวคิดจิตตปัญญาศึกษาแบบร่วมมือของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 โรงเรียนธรรมศาสตร์คลองหลวงวิทยาคม มีผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน หลังได้รับการจัดกระบวนการตามแนวคิดจิตตปัญญาศึกษาแบบร่วมมือสูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 ซึ่งเป็นไปตามที่สมมติฐานที่ตั้งไว้ 2) นักเรียนที่เรียนด้วยกระบวนการตามแนวคิดจิตตปัญญาศึกษาแบบร่วมมือของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 โรงเรียนธรรมศาสตร์คลองหลวงวิทยาคม มีความพึงพอใจอยู่ในระดับมากที่สุดth
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectกระบวนการเรียนรู้ตามแนวจิตตปัญญาศึกษา,การเรียนรู้แบบร่วมมือ,วัฒนธรรมปี่พาทย์มอญth
dc.subjectConntemplative Education Theoryen
dc.subjectCooperative Learningen
dc.subjectPiphat Mon cultureen
dc.subject.classificationArts and Humanitiesen
dc.titleTHE STUDY OF LEARNING ACHIEVEMENT IN CULTURE OF PIPHAT MON BY USING THE COOPERATIVE CONTEMPLATIVE EDUCATION THEORY OF GRADE 10 STUDENTS AT THAMMASATKLONGLUANG WITTHAYAKHOM SCHOOLen
dc.titleการศึกษาผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนเรื่องวัฒนธรรมปี่พาทย์มอญด้วยกระบวนการตามแนวคิดจิตตปัญญาศึกษาแบบร่วมมือของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4   โรงเรียนธรรมศาสตร์คลองหลวงวิทยาคมth
dc.typeThesisen
dc.typeปริญญานิพนธ์th
Appears in Collections:Faculty of Fine Arts

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs611130178.pdf6.7 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.